همیشه زیبایی چهره برای افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. به همین دلیل علم پزشکی به سمتی رفته که بتواند به افراد برای داشتن چهره‌ای جذاب و زیبا کمک کند. همان طور که می‌دانید عمل‌های زیبایی بسیار زیادی وجود دارند که کمک می‌کنند تا فرد بتواند به چهره مورد نظر خود دست پیدا کند.

یکی از عمل‌های زیبایی صورت که این روزها بسیار پُرطرفدار است، زاویه سازی صورت یا کانتورینگ صورت است. در زاویه سازی سعی می‌شود تا ابعاد صورت فرد بر اساس نقاط طلایی تغییر کند و یک هماهنگ‌سازی میان اعضای صورت شکل بگیرد.

زاویه سازی صورت یا کانتورینگ برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی می‌توان گفت که زاویه سازی صورت می‌تواند برای افرادی با صورت بسیار گرد و یا بسیار کشیده مناسب باشد. به عنوان مثال گاهی ممکن است فرد دارای صورتی بسیار گرد باشد و به نوعی سایر اعضای صورت را تحت تأثیر قرار داده باشد. در چنین شرایطی با کمک عمل زاویه سازی صورت یا کانتورینگ، سعی می‌شود تا صورت فرد کمی کشیده‌تر به نظر برسد.

همچنین در برخی از افراد که دارای صورتی بسیار کشیده هستند، با انجام عمل زاویه سازی می‌توان از کشیدگی صورت آنها کم کرد و تناسب بیشتری بر روی اعضای صورت ایجاد کرد.

زاویه سازی صورت یا کانتورینگ
زاویه سازی صورت یا کانتورینگ

کانتورینگ صورت با چه موادی انجام می شود؟

به طور معمول برای انجام عمل زاویه سازی صورت از ژل استفاده می‌شود، اما گاهی نیز ممکن است با توجه به تشخیص پزشک متخصص از چربی‌های سایر نقاط بدن فرد یا همان تزریق چربی به صورت برای این عمل استفاده شود. البته باید به این مورد توجه داشته باشید که تغییراتی که پس از انجام عمل زاویه سازی صورت می‌گیرد، ممکن است موقتی باشد و نیاز به تجدید در بازه‌های زمانی مشخص باشد.

برای زاویه سازی بهتر است از ژل استفاده شود یا چربی؟

اینکه برای عمل زاویه سازی، چربی مناسب‌تر است یا ژل، بستگی به تشخیص پزشک متخصص دارد، اما نیاز است تا به این مورد توجه داشته باشید، معمولاً برای افرادی که دارای چین و چروک زیاد بر روی سطح پوست خود هستند و مناطق بسیار زیادی برای تزریق در صورت آنها وجود دارد، بهتر است تا به جای ژل از چربی استفاده شود.

در چه مناطقی از صورت تزریق برای زاویه سازی انجام می شود؟

به طور کلی در انجام زاویه سازی برای صورت، مناطق مشخصی وجود دارند که نیاز به ترمیم و یا تغییر دارند. معمولاً این نقاط شامل چانه، فک، خط فک، گونه و خط گونه است.

البته گاهی نیز ممکن است برای ایجاد تناسب میان اعضای صورت، پزشک تشخیص دهد که سایر نقاط صورت هم نیاز به تزریق ژل یا چربی دارند.

آیا کانتورینگ درد دارد؟

بسیاری از افرادی که قصد دارند تا عمل زاویه سازی صورت انجام دهند با این نگرانی مواجه می‌شوند که این کار ممکن است با درد زیادی همراه باشد. نیاز است تا به این افراد بگوییم که جای نگرانی نیست، زیرا تمام مراحل تزریق با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در نتیجه شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد.

آیا زاویه سازی صورت دوران نقاهت دارد؟

عمل زاویه سازی یک عمل ساده و سرپایی محسوب می‌شود. معمولاً افراد پس از انجام این عمل تنها با کمی تورم و سوزش در ناحیه تزریق مواجه می‌شوند، که پس از گذشت چند ساعت برطرف خواهد شد. در نتیجه فرد پس از انجام زاویه سازی می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد.

آیا زاویه سازی صورت یا کانتورینگ عوارض دارد؟

اگر تزریق ژل یا چربی توسط پزشک متخصص انجام شود، ممکن است این کار عوارض خیلی کمی داشته باشد.

همچنین گاهی نیز ممکن است برخی از افراد پس از عمل زاویه سازی با تورم و کبودی در صورت خود مواجه شوند. البته با استفاده از کمپرس سرد تا حد زیادی می‌توان این عوارض را کاهش داد و معمولاً پس از گذشت 5 تا 7 روز کبودی و تورم به طور کامل از بین خواهد رفت.

مراقبت های پس از زاویه سازی صورت

  • از مصرف نوشیدنی‌های حاوی الکل خودداری کنید.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید. (در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد، قبل از انجام عمل زاویه سازی صورت حتماً پزشک خود را مطلع کنید)
  • تا 24 ساعت پس از انجام عمل، از شستن صورت و دوش گرفتن خودداری کنید.
  • نیاز است پس از انجام عمل به مدت یک هفته مصرف مایعات را افزایش دهید.
  • از داروهایی که توسط پزشک تجویز می‌شود به طور منظم استفاده کنید.

برای زاویه سازی صورت چه کار کنیم؟

هزینه این کار بستگی به موارد مختلف دارد. برای اطلاعات دقیق در مورد هزینه می‌توانید با کلینیک تخصصی زیبایی ما در شیراز به شماره ۳۶۳۴۱۹۰۵-۰۷۱ تماس بگیرید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است
[تعداد امتیازها 3 عدد و میانگین امتیازها 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *