تزریق ژل خط خنده و هر آنچه که باید بدانید

یکی از راه‌های محبوب و کارآمد برای بهبود ظاهر صورت و کمک به کاهش نشانه‌های پیری، استفاده از ژل خط خنده است. تزریق فیلر ژل حاوی هیالورونیک اسید یا مواد دیگر به ناحیه اطراف دهان و بینی برای پرکردن خطوط خنده و بازگرداندن حجم و شادابی به پوست است.

ژل خط لبخند که معمولاً به عنوان فیلر خط خنده شناخته می‌شود، از طریق تزریق به منطقه خطوط و چین‌های خنده اعماق پوست، کمک می‌کند تا پوست صورت شما جوان‌تر، تازه‌تر و بدون چین‌ و چروک‌های آزار دهنده به نظر برسد. این روش غیر جراحی، سریع و با نتایج قابل مشاهده فوری، انتخابی مناسب برای افرادی است که دنبال روشی موثر و ایمن برای بهبود ظاهر و اعتماد به نفس خود هستند.

خط خنده چیست؟

خطوط خنده یا خط لبخند، چین و چروک‌هایی هستند که اطراف دهان، بینی و چشم هنگام خندیدن با وضوح بیشتری آشکار می‌شوند. شکل و شدت این خطوط در افراد متفاوت بوده و در برخی از افراد باعث از بین رفتن زیبایی می‌شود. به طور کلی، هر کسی که از این نوع خطوط ناراضی است، می‌تواند با استفاده از فیلر خط خنده این مشکل را برطرف کند.

علت ایجاد خط خنده چیست؟

با افزایش سن، پوست آسیب پذیرتر می‌شود؛ بنابراین، مراقبت منظم از آن و داشتن یک روال مراقبت از پوست برای هر فرد بسیار حیاتی است. علت اصلی ایجاد خطوط خنده و به طور کلی چین و چروک‌های پوست، کاهش تولید کلاژن و الاستین پوست است.

علل ایجاد خط خنده به شرح زیر است:

  • پیری و از دست دادن کشسانی پوست
  • کاهش تولید کلاژن در پوست با افزایش سن
  • حرکات تکرار شونده عضلات صورت مانند لبخند زدن، خندیدن و اخم کردن
  • اشعه ماورا بنفش خورشید و آسیب اکسیداتیو به پوست
  • کشیدن سیگار که باعث چروکیدگی پوست می شود
  • از دست دادن چربی طبیعی زیر پوست با افزایش سن
  • عوامل ژنتیکی و سابقه خانوادگی چین و چروک های زودرس
  • کم آبی و عدم رطوبت رسانی کافی به پوست

از بین بردن خط خنده با تزریق ژل

تزریق فیلر برای خط لبخند یک روش زیبایی است که در آن نوع خاصی از ژل به نواحی اطراف دهان و بینی که دارای خطوط، چین و چروک هستند، تزریق می‌شود. این فرآیند با افزایش حجم در بافت پوستی آن منطقه، از خطوط خنده می‌کاهد. به طور معمول، هیالورونیک اسید به عنوان ماده پرکننده در تزریق ژل یا فیلر استفاده می‌شود، اما مواد دیگری نیز در این فرآیند به کار می‌روند. مقدار و نحوه تزریق این مواد برای هر فرد متفاوت است و پس از ارزیابی چهره توسط پزشک تعیین می‌شود.

آیا تزریق ژل خط خنده موثر است؟

برای درمان خطوط و چروک‌های صورت یا بدن، روش‌های درمانی جراحی و غیرجراحی وجود دارند. یکی از بهترین گزینه‌های غیرجراحی برای رفع خطوط دور لب یا خطوط خنده، تزریق ژل خط خنده است. این روش معمولا نتایج قابل مشاهده را به مدت چند ماه فراهم می‌کند.

ژل‌های تزریقی مانند هیالورونیک اسید اغلب پس از مدتی در بدن جذب می‌شوند که نیازمند مراجعه مجدد به پزشک برای تزریق مجدد است. این تزریق‌ها با کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به بی‌هوشی یا جراحی انجام می‌شوند و در حال حاضر یکی از موثرترین روش‌ها به شمار می‌روند.

تزریق ژل خط خنده
تزریق ژل خط خنده

فیلر خط خنده چقدر دوام دارد؟

پزشکان بیشتر معتقدند که اگر ژل تزریقی سفت‌تر باشد و در عمق بیشتری از پوست وارد شود، ماندگاری آن بهتر خواهد بود. این البته یک قانون مطلق نیست و ممکن است موارد استثنائی وجود داشته باشد. بهترین راه برای حفظ ماندگاری ژل خط خنده، تمدید آن است. هیالورونیک اسید به عنوان یکی از بهترین مواد برای تزریق خطوط لب شناخته می‌شود و معمولا ماندگاری آن تا ۶ تا ۱۲ ماه است. اما برخی برندها حتی می‌توانند تا دو سال ماندگاری داشته باشند.

عوامل مؤثر بر دوام ژل خط خنده به شرح زیر است:

  1. نوع ژل یا فیلر مورد استفاده
  2. تکنیک و مهارت پزشک در تزریق صحیح و یکنواخت فیلر
  3. متابولیسم بدن فرد که بر سرعت جذب فیلر توسط بدن اثر می‌گذارد
  4. میزان فعالیت و حرکات عضلات صورت در ناحیه تزریق شده
  5. رعایت دستور العمل‌های پس از تزریق توسط فرد
  6. سن و کیفیت پوست فرد در زمان تزریق
  7. دریافت درمان‌های مکمل مانند لیزر یا پیلینگ برای افزایش دوام اثر
  8. رژیم غذایی و سبک زندگی سالم فرد
  9. عدم مصرف دخانیات که باعث تجزیه سریع‌تر فیلر می‌شود
  10. جنس پوست و زمینه ژنتیکی افراد

چند سی سی ژل برای خط خنده نیاز است؟

مقدار ژل مورد نیاز برای از بین بردن خط خنده بستگی به عمق و محیط خط، نوع ژل استفاده شده، تعیین پزشک و غیره دارد. به طور کلی، برای خطوط سطحی معمولاً یک تا دو سی سی ژل کافی است، اما برای خطوط عمیق‌تر و گسترده‌تر به مقدار بیشتری ژل نیاز خواهید داشت. همچنین ژل‌هایی با برند و نرمی و سفتی مختلف ممکن است نیاز به حجم‌های کم‌تر یا بیشتری داشته باشند.

نکته مهم دیگر این است که برای دستیابی به نتایج بهتر و یکنواخت، ممکن است لازم باشد ژل را در چند مرحله تزریق کنید. به همین جهت بهتر است پس از مراجعه به پزشک برای تزریق ژل خط خنده در شیراز و پس از ارزیابی صورت و خطوط خنده، اجازه دهید دکتر سمر نامیان مقدار مناسب ژل را تعیین کند تا نتیجه‌ای طبیعی و هماهنگ بدست آید.

چقدر طول میکشد تا نتایج تزریق ژل خط خنده قابل مشاهده شود؟

نتایج اولیه تزریق ژل خط خنده تقریباً فوری است، اما به دلیل تورم و ممکن است برای مدت یک تا سه روز زمان ببرد تا نتیجه نهایی قابل مشاهده شود.

توصیه های قبل و بعد از تزریق فیلر خط خنده

برای پیشگیری از مشکلات بعد از تزریق فیلر برای خط لبخند و انجام موفق‌تر درمان، ضرورت دارد که مراقبت‌های لازم قبل و بعد از تزریق ژل را برای هر ناحیه‌ای که تزریق می‌کنید، رعایت نمایید. قبل از انجام فیلر خط خنده بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. استفاده نکردن از محصولات آرایشی روی صورت
  2. اجتناب از مصرف دخانیات یک هفته قبل از انجام تزریق ژل برای خط خنده
  3. انتقال تمام اطلاعات پزشکی اعم از حساسیت دارویی یا آلرژی

همچنین مراقبت‌های بعد از تزریق ژل برای خط خنده شامل نکات زیر می‌شود:

  • برای کاهش کبودی و تورم، می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. در روزهای ابتدایی، پنج بار در روز از کمپرس سرد استفاده کنید. برای افزایش تأثیر بهتر است کمپرس سرد را برای ۲۰ دقیقه روی محل مورد نظر قرار دهید و سپس آن را تکرار کنید.
  • برای کاهش برآمدگی، ناحیه مورد نظر را به مدت دو دقیقه و با توجه به راهنمایی‌های پزشک ماساژ دهید. این فعالیت را می‌توانید چهار تا پنج بار در روز تکرار کنید.
  • استفاده نکردن از مواد آرایشی تا ۲۴ ساعت بعد از انجام فیلر
  • خودداری از انجام ورزش‌های سنگین به مدت یک هفته
  • با مشورت پزشک قطع کردن مصرف داروهای رقیق ‌کننده خون مانند آسپرین، ویتامین E و مواد غذایی مانند ماهی و سیر
  • عدم مصرف دخانیات و الکل تا چند روز بعد از تزریق
  • عدم قرارگیری طولانی مدت در زیر نور آفتاب

بررسی مزایا و معایب فیلر خط خنده

در جدول زیر به طور کامل درباره مزایا و معایب تزریق ژل برای خط خنده صحبت کردیم تا شما بتوانید تمام جوانب انجام این کار را در نظر بگیرید:

مزایامعایب
روشی غیرتهاجمی و غیرجراحی برای کاهش چین و چروک‌های ناحیه دهان و لب‌هانیاز به تزریق مجدد برای تداوم نتایج پس از مدتی
نتایج سریع و قابل مشاهده بلافاصله پس از تزریقخطر عوارض جانبی هر چند نادر مانند عفونت، تورم شدید، تشکیل گرانولوم
افزایش حجم و پرکردگی خطوط و چین‌های عمیق اطراف دهانعدم تناسب ظاهری در صورت تزریق بیش از حد یا نامناسب
احیای ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تر صورتامکان واکنش آلرژیک در افراد حساس به ترکیبات فیلر
عوارض جانبی کم و موقتی مانند کبودی و تورم خفیفمحدودیت در انجام برخی فعالیت‌ها مانند ورزش سنگین بلافاصله پس از تزریق
مزایا و معایب فیلر خط خنده

هزینه فیلر خط خنده چقدر است؟

قیمت تزریق ژل خط خنده در شیراز به عواملی مانند برند ژل، حجم ژل برای تزریق و دستمزد پزشک بستگی دارد. برای دریافت قیمت می‌توانید با مطب دکتر نامیان به شماره ۰۹۹۳۵۴۷۵۰۱۳ تماس بگیرید یا در واتساپ پیام دهید.

بهترین ژل از نظر قیمت کدام است؟

کیفیت ژل مورد استفاده بر نتیجه نهایی تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. در حال حاضر، انواع مختلفی از ژل‌ها با قیمت‌های گوناگون برای استفاده در نواحی مختلف موجود است. در این باره به یاد داشته باشید که در امور پزشکی و زیبایی، قیمت ارزان بی‌دلیل نیست، زیرا ژل‌های اقتصادی که در بازار وجود دارند، معمولاً از برندهای تقلبی و کیفیت پایین است. برندهای معتبر برای ژل‌های اسید هیالورونیک وجود دارند که هم تأییدیه وزارت بهداشت را دریافت کرده‌اند و هم از نظر کیفیت و قیمت مناسب هستند.

بهترین ژل از نظر ماندگاری کدام است؟

همانطور که در مقاله از سایت surgery.org آمده است، ژل‌ خط لبخند را می‌توان بر اساس ماندگاری به دو گروه دائمی و موقت تقسیم کرد. ژل‌های دائمی، اگرچه ممکن است خطرناک بوده و عوارض بیشتری داشته باشند، اما فرایند جذب و دفع آن‌ها از بدن به روش اصولی انجام نمی‌شود. به همین دلیل تزریق ژل دائمی برای از بین بردن خطوط خنده توصیه نمی‌شود. از طرفی، ژل‌های موقت از مواد طبیعی ساخته شده و پس از مدت زمان مشخصی به تدریج جذب شده و بدن از آن خلاص می‌شود. بهتر است برای ترمیم خطوط خنده از تزریق ژل‌های موقت استفاده کرد، زیرا این روش از همه نظر ایمن‌تر و مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

بهترین ژل از نظر نداشتن عوارض و سازگاری با بدن کدام است؟

ژل‌های موقت اغلب از موادی تشکیل شده‌اند که در طبیعت نیز یافت می‌شوند. ژل‌هایی مانند هیالورونیک اسید دارای غلظت بالا از موادی هستند که در اطراف غضروف‌ها، بافت‌های پوستی و مایعات دور چشم وجود دارند. بنابراین سیستم ایمنی بدن می‌تواند ماده تزریق شده یعنی ژل یا فیلر را به عنوان یک ماده خارجی شناسایی کند و می‌تواند به آن واکنش نشان دهد. از آنجا که این نوع ژل‌ها پس از گذشت مدت زمان مشخصی جذب شده و بدن از آن خلاص می‌شود، امکان ایجاد عوارض وجود ندارد.

امنیت این فیلرها تا جایی است که تعداد زیادی از تزریق‌ها با استفاده از این فیلرها انجام شده است. در عین حال، ژل‌های معتبر دیگری نیز وجود دارند که از نظر ماندگاری و سازگاری با بدن کیفیت خوبی دارند اما به طور خلاصه تشخیص اینکه چه برند فیلری برای شما خوب و سازگار است با تشخیص پزشک انجام می‌شود.

کجا تزریق ژل برای خط خنده انجام دهیم؟

با توجه به حساسیت ناحیه صورت، انتخاب یک کلینیک معتبر بسیار مهم است. اشخاصی که به دنبال تزریق ژل خط خنده در شیراز و دیگر خدمات جوانسازی هستند، باید در ابتدا به شناسایی یک مرکز با تجهیزات مناسب مراجعه کنند. برای تزریق ژل در شیراز توسط دکتر سمر نامیان با بهره‌گیری از بهترین تجهیزات و امکانات، بهترین نتایج را در هر روش جوانسازی برای زیباجویان به ارمغان می‌آورد.

آیا تزریق ژل خط خنده دردناک است؟

بیشتر افراد تزریق ژل خط خنده را کمی دردناک توصیف می‌کنند، اما از آنجایی که این فرآیند سریع است، درد فقط زمانی بوده که سرنگ وارد پوست می‌شود که این را هم میتوان با بیحسی انجام داد.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها ۱ عدد و میانگین امتیازها ۵]

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *