مقدمه

میکرونیدلینگ یک روش درمانی است که کمک می‌کند تا برخی آسیب‌های پوستی مانند جای جوش و یا زخم، درمان شوند.

در واقع میکرونیدلینگ، باعث می‌شود تا لایه‌های جدید پوستی جایگزین بخش‌های آسیب دیده شود. همچنین در زمان انجام این کار، به دلیل به وجود آمدن کانال‌های کوچک بر روی پوست، و خارج شدن سرم و خون، می‌تواند باعث شفافیت پوست نیز شود.

به طور کلی ایجاد منافذ بر روی پوست با روش میکرونیدلینگ، کمک می‌کند تا با کمک تحریک پوست، کلاژن سازی افزایش پیدا کند و تا حد زیادی منجر به جوان سازی پوست شود. این روش می‌تواند برای افرادی که پوست صورتشان بر اثر آکنه و جوش آسیب دیده است، یک گزینه درمانی مناسب باشد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ در چه مواردی کاربرد دارد؟

همان طور که اشاره کردیم، این کار یک روش درمانی برای درمان جای زخم و جوش است که با حذف لایه‌های سطحی کمک می‌کند تا بافت اسکار از بین برود، و بافت جدید جایگزین شود.

البته مورد دیگری که با کمک میکرونیدلینگ می‌توان آن را درمان کرد، بستن منافض باز پوست است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند.

آیا این کار با درد همراه است؟

با توجه به اینکه بسیاری از افراد نگران هستند که میکرونیدلینگ برای آنها درد ایجاد نکند، باید بگوییم که ما پیش از انجام این کار، از کرم‌های موضعی بی‌حسی استفاده می‌کنیم، در نتیجه بیمار هیچ گونه دردی را احساس نخواهد کرد یا اینکه درد بسیار کمی را حس می‌کند.

ممکن است پس از انجام کار، پوست کمی دچاری قرمزی و التهاب شود، که کاملاً طبیعی است و با گذشت یک الی دو روز به طور کامل رفع خواهد شد.

پیش از انجام میکرونیدلینگ چه اقداماتی باید انجام داد؟

پیش از انجام کار باید صورت خود را کاملاً از هر گونه مواد آرایشی پاک کنید. توجه داشته باشید که در صورت داشتن مشکلات پوستی، نیاز است تا حتماً پزشک خود را مطلع کنید.

بهتر است تا اگر بر روی سطح پوست خود زخم دارید، تا زمان بهبود کامل آن صبر کنید، سپس اقدام به انجام میکرونیدلینگ کنید.

پس از انجام میکروندیلینگ چه کار باید کرد؟

• باید از حمام رفتن خودداری کرد. البته بهتر است تا چند روز پوست با هیچ رطوبتی برخورد نداشته باشد.
  • نیاز است تا کرم ترمیم کننده‌ای که توسط پزشک تجویز می‌شود تا حدود یک هفته پس از انجام میکرونیدلینگ، استفاده شود.
  • در صورت داشتن سوزش و التهاب در پوست، می‌توان از کمپرس سرد استفاده کرد. البته دقت داشته باشید که پک سر، کاملاً خشک باشد، و باعث ایجاد رطوبت در پوست نشود.
  • توصیه می‌شود پس از انجام این کار، از انجام هر گونه فعالیت شدید که منجر به عرق کردن پوست می‌شود، خودداری کنید.

میکرونیدلینگ چه عوارضی دارد؟

میکرونیدلینگ یکی از روش‌های درمانی پوستی است که اگر توسط پزشک متخصص انجام شود، هیچگونه عوارضی نخواهد داشت و تنها مشکلی که ممکن است برای فرد بیمار ایجاد شود، سوزش و التهاب پوست است، که کاملاً طبیعی است. ممکن است در برخی از افراد عوارضی مانند کبودی پوست ایجاد شود که جای هیچ نگرانی نیست، زیرا کبودی پوست موقت خواهد بود و معمولاً پس از گذشت 1 تا 2 ماه به طور کامل برطرف خواهد شد.

میکرونیدلینگ برای چه کسانی مناسب است؟

برای افرادی که می‌خواهند جوان‌سازی و شفاف سازی پوست انجام است.

هزینه انجام میکرونیدلینگ چه قدر است؟

هزینه این کار بستگی به موارد مختلف دارد. برای اطلاعات دقیق در مورد هزینه می‌توانید با کلینیک ما در شیراز به شماره ۳۶۳۴۱۹۰۵-۰۷۱ تماس بگیرید.

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]