تزریق ژل زیر چشم برای رفع تیرگی و جوانسازی

حلقه‌های تیره، گودی زیر چشم، خطوط ریز و چین و چروک‌های این ناحیه، چهره‌ شما را خسته و پیرتر نشان می‌دهند. این مشکلات، نتیجه از دست دادن کلاژن و در نتیجه کاهش حجم در این ناحیه هستند و اغلب به علت پیری یا ژنتیک ایجاد می‌شوند. به عنوان یک راه حل سریع، بسیاری از افراد از کانسیلرها برای پنهان کردن این ظاهر نامطلوب استفاده می‌کنند، اما در حال حاضر روش‌هایی مثل تزریق ژل زیر چشم با موادی مانند اسید هیالورونیک انجام می‌شود نتایج ماندگارتری به ارمغان می‌آورند. در این مقاله، به تزریق فیلر زیر چشم در شیراز و نتایجی که باید از آن انتظار داشت می‌پردازیم.

فیلر زیر چشم چیست؟

منظور از فیلرهای زیر چشم یا پوست، تزریق یک ماده ژل مانند در ناحیه تحت درمان است. ترکیبات فعال فیلرها باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می‌شوند که به پوست حجم می‌دهند و پوست را جوان می‌کنند. البته همه فیلرهای پوستی یکسان نیستند، زیرا در ماده اصلی فعال خود با هم تفاوت دارند.

رایج‌ترین مواد فعال فیلرهای پوستی هیالورونیک اسید، پلی ال-لاکتیک اسید و کلسیم هیدروکسی لاپاتیت هستند. اگرچه اسید هیالورونیک در مقایسه با دیگر فیلرها ماندگاری کمتری دارد، طبیعی‌ترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ به‌خصوص اگر توسط پزشک باتجربه انجام شود. یکی از بهترین پزشکان متخصص که در این زمینه فعالیت می‌کنند دکتر نامیان در شیراز است که از اسید هیالورونیک (HA) برای درمان سیاهی زیر چشم و گودی و چین و چروک آن استفاده می‌کند.

تزریق ژل زیرچشم یا فیلر زیر چشم
تزریق ژل زیر چشم یا فیلر زیر چشم

بهترین ژل زیر چشم کدام است؟

پزشک بسته به اهداف مورد نظر بیمار، سلامت آنها، شدت چین و چروک‌ها و سایر نگرانی‌های پوستی، انواع مختلفی از ژل‌ها را برای ناحیه زیر چشم انتخاب می‌کنند، اما اکثر پزشکان از فیلرهای پلی-ال-لاکتیک اسید و کلسیم هیدروکسی لاپاتیت دوری می‌کنند، زیرا احتمال ایجاد توده‌ها بیشتر است و قابل حل نیستند. برای ناحیه زیر چشم معمولا از فیلر هیالورونیک اسید HA استفاده می‌کنند.

بدن ما به‌طور طبیعی اسید هیالورونیک تولید می‌کند، بنابراین فیلرهای پوستی HA به‌ندرت باعث ایجاد عوارض جانبی شدید مانند واکنش‌های آلرژیک و توده می‌شوند. محبوب‌ترین برندهای ژل HA برای ناحیه زیر چشم Juvéderm، Restylane و Versa هستند.

مقایسه مزایا و معایب انواع فیلر زیر چشم

جدول زیر مزایا و معایب انواع فیلر برای درمان گودی زیر چشم را نشان می‌دهد. در مورد هر راه حل با پزشک خود صحبت کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما بهترین است.

نوع فیلرمزایامعایب
اسید هیالورونیکرایج‌ترین نوع – ظاهر طبیعی – ایمن – دوره نقاهت کوتاه – ماندگاری ۶ تا ۱۲ ماه – ظاهر طبیعیکوتاه‌ترین نتیجه را دارد – ممکن است برای خطوط عمیق مناسب نباشد – احتمال تورم و کبودی
پلی ال-لاکتیک اسیدماندگاری طولانی‌تر (تا ۱۸ ماه) – تحریک کلاژن‌سازی – مناسب برای خطوط عمیقگران‌تر از اسید هیالورونیک – ممکن است در برخی موارد باعث ایجاد توده در زیر پوست شود – احتمال تورم، کبودی و قرمزی بیشتر – برای پوست نازک مناسب نیست
هیدروکسی لاپاتیت کلسیمتحریک کلاژن‌سازی – نتایج طبیعی و ماندگار (تا ۲۴ ماه)گران‌ترین نوع – دوره نقاهت طولانی‌تر – احتمال ایجاد گرانولوما – برخی از پزشکان احساس می‌کنند که ظاهری بیش از حد سفید می‌دهد
مزایا و معایب انواع فیلر زیر چشم

رفع سیاهی زیر چشم با تزریق ژل یا فیلر چگونه انجام میشود؟

رویه‌ها تا حدودی بر اساس نوع ژل مورد استفاده متفاوت است و اولین قدم شما یک مشاوره قبل از درمان است.

ژل زیر چشم برای رفع گودی و سیاهی
ژل زیر چشم برای رفع گودی و سیاهی

به طور کلی تزریق فیلر زیر چشم به روش زیر انجام می‌شود:

  1. پزشک ناحیه مورد نظر را علامت زده و آن را با الکل یا مایع پاک کننده استریل می‌کند.
  2. سپس یک کرم بی‌حس کننده مانند لیدوکائین را روی آن ناحیه می‌مالد و اجازه می‌دهد برای چند دقیقه جذب پوست شود.
  3. پزشک شما از یک سوزن کوچک برای تزریق ژل استفاده می‌کند. در مواردی، یک کانول لبه‌ای کند که حاوی فیلر است به سوراخ ایجاد شده توسط سوزن وارد می‌شود.
  4. زیر هر چشم یک یا چند تزریق لازم است.
  5. پزشک شما فیلر را در جای خود پخش می‌کند.
  6. کل این روش بین ۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله تزریق ژل گونه در شیراز را هم مطالعه کنید تا اطلاعات خوبی در مورد آن داشته باشید و با دید بهتری برای این درمان‌ها اقدام کنید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل زیر چشم

به طور کلی، این چیزی است که می‌توانید در طول بهبودی انتظار داشته باشید:

  • پس از انجام عمل، از یک کیسه یخ برای کمپرس سرد ناحیه استفاده کنید.
  • ممکن است بعد از آن مقداری قرمزی، کبودی یا تورم مشاهده کنید، اما در بیشتر موارد این عوارض کوتاه مدت خواهند بود.
  • پزشک شما یک قرار ملاقات بعدی را در چند روز برای ارزیابی ناحیه و تعیین اینکه آیا تزریق فیلر اضافی لازم است یا خیر توصیه می‌کند.
  • ممکن است چندین تزریق در طی چند هفته یا ماه توصیه شود.

کاندیدای خوب برای فیلر دور چشم کیست؟

بسیاری از افراد می‌پرسند که برای چروک زیرچشم چکار کنیم؟ آیا واقعا تزریق ژل برای رفع تیرگی و گودی زیر چشم مؤثر است؟ تیرگی در ناحیه فرو رفتگی چشم اغلب ژنتیکی است، اما تعدادی از مسائل دیگر نیز می‌تواند باعث آن شود، مانند:

  • افزایش سن
  • کم خوابی
  • کم آبی بدن
  • رنگدانه بیش از حد
  • رگ‌های خونی قابل مشاهده

خبر خوب اینکه فیلرهای چشم برای افرادی که گودی‌های تیره زیر چشم ناشی از ژنتیک یا افزایش سن دارند، برخلاف عوامل سبک زندگی مؤثرتر است.

برخی از افراد به طور طبیعی چشم‌های فرو رفته به درجات مختلف دارند که باعث ایجاد سایه در زیر پلک می‌شود. فیلرهای چشم می‌توانند به رفع این مشکل در برخی افراد کمک کنند، اگرچه در برخی موارد ممکن است جراحی راه‌حل مؤثرتری باشد.

اما همه افراد کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل زیر چشم نیستند. اگر سیگار می‌کشید، پزشک در مورد تزریق فیلر به شما هشدار می‌دهد؛ چرا که سیگار مانع از بهبودی می‌شود و مدت زمان ماندگاری نتایج را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

تزریق ژل زیر چشم برای آقایان
تزریق ژل زیر چشم برای آقایان

افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مانند بیماری‌های خود ایمنی یا اختلالات خونریزی و مصرف کنندگان برخی داروها مانند داروهای رقیق کننده خون نباید تزریق ژل انجام دهند. همچنین اگر عفونت‌های پوستی در ناحیه مورد نظر یا سابقه واکنش‌های آلرژیک به ژل‌های تزریقی دارید، حتما به پزشک اطلاع دهید.

از طرفی ایمنی فیلرهای چشم در زنان باردار یا شیرده آزمایش نشده است و توصیه می‌شود در این زمان‌ها از آنها استفاده نکنید.

عوارض جانبی تزریق فیلر زیر چشم

نکته مهم این که برای جلوگیری از واکنش آلرژیک احتمالی به فیلر، حتماً پزشک خود را از هرگونه آلرژی مطلع کنید. در بیشتر موارد، عوارض جانبی تزریق ژل دور چشم حداقل و کوتاه مدت خواهد بود. این عوارض می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • سرخی
  • پف کردگی
  • نقطه قرمز کوچک در محل تزریق
  • کبودی

اگر فیلر خیلی نزدیک به سطح پوست تزریق شود، ممکن است این ناحیه ظاهری آبی یا پف کرده پیدا کند. این عارضه جانبی به عنوان اثر Tyndall شناخته می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، فیلر باید حل شود و برای ژل هیالورونیک اسید، برای حل شدن راحت‌تر از آنزیم هیالورونیداز استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین راه برای جلوگیری از عوارض جانبی جدی، انتخاب یک متخصص پوست با تجربه و دارای مجوز برای انجام این روش است. پزشکان کم‌صلاحیت می‌توانند باعث بروز عوارض جانبی جدی، مانند ایجاد توده یا سوراخ کردن تصادفی ورید یا شریان شوند.

عوارض جانبی جدی عبارتند از:

  • نتایج ناهمگون، مانند عدم تقارن بین چشم‌ها
  • برجستگی‌های ریز زیر پوست
  • فلج عصبی
  • جای زخم
  • کوری

توجه داشته باشید که FDA یک هشدار رسمی‌ در مورد برخی از فیلرهای پوستی صادر کرده است. پس در مراکز تخصصی دارای صلاحیت مانند مطب دکتر سمر نامیان، بهترین دکتر زیبایی در شیراز انواع تزریق ژل را انجام دهید.

آیا تزریق ژل زیر چشم درد دارد؟

بسیاری از افراد در طول عمل رفع گودی زیر چشم با تزریق ژل هیچ دردی احساس نمی‌کنند اما برخی می‌گویند که احساس سوزش خیلی کم دارند.

هزینه تزریق ژل زیر چشم در شیراز چقدر است؟

فیلرهای چشم یک عمل زیبایی هستند، بنابراین تحت پوشش هیچ طرح بیمه درمانی نیستند. هزینه‌ها بر اساس فاکتورهایی مانند برند فیلر، مقدار مورد نیاز ژل برای تزریق و تخصص و تجربه پزشک می‌تواند متفاوت باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ژل زیر چشم در شیراز با شماره ۰۹۹۳۵۴۷۵۰۱۳ تماس بگیرید یا در واتساپ پیام دهید.

سخن پایانی

اگر فکر می‌کنید چشم‌هایتان خسته و فرسوده به نظر می‌رسند، حتی زمانی که استراحت خوبی دارید؛ فیلر زیر چشم گزینه‌ای عالی برای شما است. تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا تزریق ژل زیر چشم را انجام دهید یا نه بعد از تشخیص پزشک بر عهده خود شماست. صحبت کردن با یک پزشک در مورد نتایج مورد انتظار اولین قدم مهم است. توجه کنید که فیلرها بدون برچسب استفاده می‌شوند زیرا هنوز توسط FDA تایید نشده‌اند. مهم نیست که چه نوع فیلری برای شما بهترین است؛ انتخاب یک پزشک با تجربه و دارای مجوز مهم‌ترین تصمیم شماست.

تزریق ژل زیر چشم برای رفع سیاهی و جوانسازی
تزریق ژل زیر چشم برای رفع سیاهی و جوانسازی

منابع این مطلب

Healthline.com/health/eye-fillers

Vibrantskinbar.com/blog/under-eye-filler/#:~:text=Under%2Deye%20or%20dermal%20fillers,in%20their%20main%20active%20ingredient

سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز
[تعداد امتیازها ۳ عدد و میانگین امتیازها ۵]

دیدگاه‌ها

2 پاسخ به “تزریق ژل زیر چشم برای رفع تیرگی و جوانسازی”

  1. ناشناس

    سلام وقت بخیر. ژل زیر چشم ممکنه باعث نابینا شدن بشه؟!

    1. دکتر سمر نامیان

      سلام. اگر در مراکز غیر مجاز و نزد افراد فاقد تخصص انجام دهید ، برای شما عوارض دارد اما ما در مطبمان تا الان مشکلی نداشتیم، پس با خیال راحت میتوانید ژل زیر چشم تزریق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *